Noua Suzuki Vitara 2015 – Review

Folosesc de aproape doi ani o Suzuki Vitara 2015. Este mașina care a salvat vânzările Suzuki încă din anul lansării și promite să fie crossover-ul cu cel mai bun raport calitate-preț de pe piață. Probabil că va fi un Duster-killer, în limbaj de marketing.

Suzuki Vitara 2015
Suzuki Vitara 2015

Din experiența mea, noua Vitara este o mașină capabilă. Fără să fie foarte fâșneață, este o mașină de familie versatilă care te poate duce pe drumuri grele și chiar un pic mai departe, atunci când ai nevoie.

Ce îmi place la noua Vitara, versiunea Cool, Allgrip (dotări medii, tracțiune integrală, 1.4 1.6 l, benzină):

  • Este foarte silențioasă. La viteze mari se aude mai tare motorul, dar pană la 120 km/h este foarte ok. E bine izolată fonic și față de zgomotele din exterior.
  • Este suprinzător de economică pentru un mini-SUV. În modul Auto, Suzuki Vitara 2015 consumă 8 litri/100 km în oraș și 6.4 litri în extra-urban. Mai puțin decât Clio Symbol în urban, la fel de puțin în afara orașului. Evident, consumul crește imediat ce apăs mai tare pedala sau dacă activez modul Sport.
  • Este manevrabila, se mișcă ușor, în ciudă staturii solide. Suspensiile destul de tari creează impresia de stabilitate pe șosea, nu mă tem să întru mai puternic în viraje. Este echilibrată, când forțez un pic virajul pe zăpadă este ușor de redresat.
  • Se conduce ușor, este plăcută la drum lung. Scaune mari, încăpătoare, comode (pentru gabaritul meu redus).
  • Sistemul start-stop, uneori îl dezactivez în oraș ca să nu mai oprească aerul condiționat, vara. Alteori îl dezactivez pentru că nu am chef de el.
  • Sistemul audio are Bluetooth și USB. Dar cel mai important, are funcția Random la selectarea melodiilor, ceea ce înseamă că pot pune 1000 de melodii pe stick și nu le voi auzi în aceeași ordine (știu, nu e mare lucru, dar pe Clio auzeam mereu muzică în aceeași ordine).
  • Hill-climb assist. Mă mândream până recent că știam perfect să plec din pantă folosind ambreiajul, iată că în curând voi uita să fac manevrele astea de meseriaș. Dar nu mă deranjează puțin ajutor din partea mașinii. Iar în pantele abrupte devine chiar util.
  • Arată bine. E o chestie subiectivă, asta e.

Ce nu îmi place la Suzuki Vitara 2015:

  •  Este o mașină de 15.800 Euro care nu are lampă în portbagaj. A trebuit să montez eu o lumina cu LED-uri, din aceea autoadeziva. Care a căzut după o săptămână. Variantele mai scumpe au lampă.
  • Când schimb în a 2-a și a 3-a aud un fel de cloncănit în momentul în care ridic ambreiajul și cuplează motorul, nu știu dacă e normal, voi întreba la reprezentanță.
  • Suzuki Vitara 2015 vine fără roată de rezervă. E drept că în 10 ani n-am avut pană pe șosea cu Clio, dar în 2 săptămâni de vacanță cu altă mașină am avut… deci nu se știe niciodată.
  • Mașina nu încuie portierele automat la pornirea de pe loc. Clio știa să facă asta… La fel, dacă am portierele încuiate, ele nu se descuie singure când încerc să deschid portieră șoferului… Renault Clio de acum 10 ani știa să facă asta.
  • Firele de prin compartimentul motor, nu mi-a venit să cred cum atârnă pe acolo, alimentarea farurilor se face cu niște cabluri atârnate, prinse între ele cu un scoci negru subțire, va trebui să le ranforsez un pic și să le prind pe acolo. La fel și gura rezervorului de soluție pt parbriz, este dintr-un plastic foarte fragil, ce se va întâmplă cu ea în 5 ani ?
  • Sistemul de sunet: dacă bag bași, mașină vibrează și rezonează în ultimul hal. A trebuit să dau mai încet basul din opțiuni.

Ciudățenii:

  • Indicatorul care îmi sugerează schimbarea vitezei imi propune să trec în treapta superioară de pe la 1500 RPM, ceea ce mi se pare puțin. Din obișnuință și pentru că motoarelor pe benzină le place să fie turate, schimb măcar la 2000, 2500 rpm. Iar dacă am nevoie de putere duc motorul spre 4000.

Despre sistemul de tracțiune Allgrip de pe Suzuki Vitara 2015:

Nu am să detaliez ce fac cele 4 moduri ale sistemului de tracțiune patentat de Suzuki, mai jos este un film care face asta mai bine. Am să descriu însă impresia lăsata de fiecare mod:

  • AUTO: mașina este extrem de blândă, răspunsul la accelerație este domol, pentru a obține consumul mic de benzină. Poate fi frustrant uneori, dar pentru uz cotidian, e ok.
  • SPORT: puterea este livrată imediat, la cea mai mică apăsare a pedalei. Atenție, nu este putere mai multă, ci doar livrată mai rapid. E foarte util pentru drumuri virajate de munte, în pantă.  Și când ai treabă undeva, la o oră exactă.
  • SNOW&MUD: Am urcat pe zăpadă proaspătă la Cota 1400 și la Poiana Brasov prin Râșnov, cu setarea  asta. Acolo unde mașini cu tracțiune 4×2 abandonau, Vitara a urcat fără nicio ezitare.
  • LOCK: Am urcat pe dealuri pe lângă Comarnic. Cu atenție, încet, mașina poate ajunge departe. Mare atenție, noua Vitara este prea joasă și nu e făcută pentru offroad adevărat.

Și filmul:

Concluzii:

Fanii Vitarei clasice sunt supărați, cu siguranță. Suzuki New Vitara 2015 nu mai este samuraiul offroad de altădată. Nu mai este mașina simplă cu abilități 4×4 impresionante. Este un mini-SUV îmblânzit, un luptător întors la vatră, care se bate acum cu copii în pat și despică lemne de foc în loc de capete de dușman.  A crescut însă la confort (comparativ cu vechea Vitara) și rămâne o mașină capabilă, la un preț foarte OK.

8 thoughts

  1. Un punct de vedere obiectiv :-), un review interesant.
    Rugaminte, cum se comporta cu 4 persoane, cele din spate au loc suficient, spatiul pentru bagaje este decent?

    1. Este inchegata, se tine bine si la 4 persoane, se comporta ca orice masina “plina”. In spate este mai mult decat rezonabil, am avut si trei pasageri acolo ocazional, lipiti dar nu striviti unul de altul. Cu portbagajul ma descurc, are avantajul scaunelor rabatabile 1/3 sau 2/3.

    1. Salut, da, modelul meu e cu AllGrip. Acu’, depinde ce vrei sa faci cu 4×4. Am urcat cu el pante noroiase sau inzapezite. Am urcat fara griji la Poiana Brasov prin Rasnov pe ninsoare, cand alte masini se opreau in drum. Dar daca vrei offroad mai serios, masina nu se potriveste pt ca are garda la sol “normala” si unghiuri de atac prea mici.
      Partea buna e ca AllGrip mai are si alte setari utile: modul Sport -pe langa ca iti da puterea motorului mai repede la apasarea pedalei, baga tractiune si in spate, ceea ce te face mult mai stabil in curbe, la viteze maricele. La fel si modul Snow&Mud, care pe langa tractiunea integrala are niste optimizari/sincronizari de ESP.
      Nu mi-as fi luat SUV fara 4×4, asta fost ideea in primul rand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *