Care este de fapt rostul lansării noului telefon Nokia 3310

E un buzz enorm acum cu noul Nokia 3310. Da, de la o vreme mă tentează și pe mine un telefon simplu, rezistent, pe care să îl folosesc pentru chestii esențiale. Adică apeluri, SMS, WhatsApp, Waze, browsing, ToDo list. Asta zilnic. Și ocazional, fotografii sau aplicații precum Endomondo, Google Maps.

Deci nu pot fără un smartphone, oricât mi-ar plăcea. Cu toată bateria aia care ține zile în șir. Nu îmi pot face treaba cu Nokia 3310. Indiferent cât simplu, purist și eco ar fi telefonul ăsta.

Legitimitate prin nostalgia după Nokia 3310

O spune și Radu, după ce a pus mâna pe telefon,  am spus-o și eu mai demult. Avem de-a face cu un gimmick de marketing construit pe nostalgie. Cred că Nokia 3310 are de fapt misiunea de a readuce brandul în atenție. Treaba lui este să facă puțin zgomot, ca să legitimeze intrarea pe piață cu telefoanele Android.

Nu e o idee rea.

Și asta pentru că Nokia (mai exact, firma care produce acum telefoanele Nokia) avea nevoie de buzz pentru a reintra în joc. Și tot ce avea la dispoziție pentru a-l provoca era amintirea telefoanelor de altădată.  Fără asta era imposibil să faci vâlvă cu niște telefoane Android mai mult sau mai puțin performante, dar care nu au nimic special.

În locul lor aș încerca să găsesc sau să creez o nișă Nokia. Să zicem, un telefon extrem de ușor de folosit, cu linii foarte curate, rezistent și fiabil.  Nu e tocmai simplu. Dar ar putea fi suficient pentru a-și tăia o mică felie din piață, de dragul vremurilor trecute.

Nokia 3310
Noul Nokia 3310

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *